Kazdy ma v moci prezit plnohodnotny zivot. Preto som tvrdil, ze mnoho je povolanych, ale malo vyvolenych. Vyvoleni su ti, ktori pochopili zakonitosti zivota. Nekazal som o posmrtnom zivote, ale o kralovstve Bozom, tu na zemi. Zdoraznil som to viackrat a nespochybnitelne, napr: "Odo dni Jana Krstitela az do dnes kralovstvo Bozie trpi nasilie a nasilnici ho uchvacuju." {Matus 11. 12.}. Toto moje tvrdenie sa nijako neda prekrutit na posmrtny zivot. Ostatne mozno hej. Nikdy som netvrdil, ze posmrtny zivot nejestvuje, no jeho existencii som v celom uceni venoval jedinu vetu, a to: "Bludite, pretoze nepoznate pismo, ani moc Boziu. Lebo pri z mrtvychvstani sa ani nezenia, ani nevydavaju, ale su ako anjeli v nebi." {Matus 22. 29. a 30.}
Vsetko ostatne pojednava o pozemskom zivote. Zakladom mojho ucenia je pochopenie darov, ktore mi doniesli traja krali. Toto pochopenie dava logiku mojmu uceniu. Tu si uvedom, ze jedine evanjelium, ktore pribeh o troch kraloch obsahuje je iba evanjelium podla Matusa. Toto napisal moj apostol, colnik Matus, ktory so mnou chodil po Judei. Tu som dopadol ako Sokrates. Aj ja som iba kazal a nic nenapisal. Toto vyviedol i Sokrates. Ten tiez nenapisal ani ciarku a nebyt jeho ziaka Platona, tak z jeho nazorov sa pre buducnost nezachova nic. Mne tuto sluzbu urobil Matus.
Marek, ten si vypisal poznamky z Matusa, a isiel do sveta hlasat dobru zvest o mne. Jeho evanjelium je iba skratenym Matusovim evanjeliom. Vypisal si z neho, co sam pokladal za podsatne. To, ze vynechal pribeh o troch kraloch a to ho usvedcuje z nepochopenia.
Lukas troch kralov tiez vynechal, no aspon sa nepasuje za mojho sucastnika. Hned v uvode svojho evanjelia na to upozornuje, ked pise, ze vsetko znova dokladne zistil z rozpravania sluzobnikov slova.
No a o Janovom evanjeliu by som radsej pomlcal, no nemozem. Nie len, ze vynechal troch kralov, ale vsetko nasil na Boha. Nepriklada ziadny doraz cinnosti. Presadzuje iba modlenie. A pritom prave dobrovolna a laskyplna cinnost je podmienkou zitia a nie zivorenia.
Teraz uz asi vidis, ze styri evanjelia su tu preto, aby bolo tomu, kto sa o to bude snazit, bolo jasne, ze ked dvaja robia to iste, nie je to to iste.
Preco tolko omielam tych troch kralov? Lebo v ich daroch su obsiahnute oblasti, v ktorych si clovek musi urobit poriadok, aby mohol a vedel zit. Je to oblast majetku, ktoru symbolizuje zlato. Myrha ma na starosti oblast zdravia. Myrhovnik bol krik, ktory symbolizoval zdravie. Kadidlo je symbolom niecoho nehmotneho, ako dym z kadidla. Takouto oblastou su vztahy. Takze kto chce zit, musi mat poriadok v oblasti majetku, zdravia a vztahov.
Myli sa ten, kto sa domieva, ze niektora oblast je schopna nahradit nedostatok v ostatnych oblastiach. Nedostatok v jednej z tychto oblasti, vyvola nedostatok i v ostatnych. To som mal na mysli, ked som povedal: "Lebo kazdemu kto ma bude dane a bude mat hojne, kto nema, aj co ma mu bude odnate," {Matus 25. 29.}. Odpovedz si sam, ci sa da niekomu zobrat to co nema. Neda. No kazdy ma nieco. Takze problem s peniazmi, moze znicit vztahy, alebo zdravie. Problem v zdravi, ta moze pripravit o financie a vztahy. A o vztahoch plati to iste. Takze po zivote tuzi iba ten, kto na prve miesto svojho hodnotoveho rebricka da naraz a nezastupitelne majetok, zdravie a vztahy.
Ak s tym suhlasi, tak mozno zajtra ti poviem ako na to v tychto oblastiach. Zatial sa maj.
Narodeniny 2007 II.
27.12.2007 11:59:32
Nebol som svetuskar a pokladali ma za rebela. Bali sa mojich nazorov a preto ma ukrizovali. Mnohi, aj veriaci sa ich boja dodnes. Boja sa vsak preto, ze nepochopili. Boja sa, ze som hlasal iba zboznost a otrhnutie od zivota. Moji, vraj nasledovatelia presadzuju obetu. A pritom som jasne povedal: "Milosrdenstvo chcem a nie obet."
Komentáre